A rövid válasz:
mert nem vásároltuk meg, és nem támogatjuk az illegális szoftverhasználatot.
Ekkor szokott jönni a csodálkozás: „De hát ingyenes! Letöltöttem, feltelepítettem és működik!”. Persze a szoftver használati feltételeket csak elfogadni szokás, elolvasni nem. Pedig abban egyértelműen le van írva: kizárólag magánhasználatra ingyenes, üzleti célra használva már meg kell vásárolni az előfizetést.
Ha valaki csak a barátainak segít alkalomszerűen, vagy kizárólag a saját otthoni számítógépét szeretné máshonnan is elérni akkor bátran lehet használni, azonban amikor hozzánk fordul valaki távsegítségért, akkor arra igazán nehéz a magánhasználatot feltételezni. Ha pedig céges számítógépre van feltelepítve, akkor még nagyon kreatívan sem lehet kimagyarázni a szoftver licence megsértését, ami a magyar hatályos büntetőjog szerint alapesetben vétségnek minősül („szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése”, két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel bünteti a vagyoni hátrány okozását, azaz az illegális szoftverhasználatot).
Egy TeamViewer használat miatt persze senkit nem fognak felkoncolni, de miért kellene ragaszkodni egy szoftver illegális használatához, ha egyszer rengeteg más, üzleti célra is teljesen legálisan használható megoldás van?
Néhány példa:
* DWS Remote control (https://www.dwservice.net/)
* Windows távoli asztal (Windows Pro verzió esetén)
* Valamelyik VNC verzió (TightVNC, RealVNC, UltraVNC, TigerVNC, stb.)
* Google Remote Desktop: https://remotedesktop.google.com/
* Apache Guacamole ) https://guacamole.apache.org/)
* AeroAdmin (https://www.aeroadmin.com/en/)
Mindegyik alternatívának meg vannak a maga előnyei és hátrányai is, de a közös pont bennük, hogy van olyan verziójuk, amit üzleti célra is hivatalosan ingyenesen lehet használni. Szoktuk is alkalmazni ezeket azokon a területeken, amelyekhez a legjobban illeszkednek az előnyei.
Szerződött partnereinknél jellemzően vagy a DWService, vagy a Google Remote Desktop van feltelepítve és olyan módon beállítva, hogy a felhasználó közreműködése nélkül is tudjuk használni.
Nem szerződött partner vagy alkalmi segítségnyújtás esetén is preferáljuk a DWSerice használatát, mivel azt lehet telepítés nélkül olyan módon használni, hogy csak arra az egyetlen alkalomra legyen elérhető távolról a gép. Azaz a kapcsolat bontása után sehogy nem tudjuk a felhasználó aktív közreműködése nélkül elérni ismét a gépet, tehát biztonságban vannak az adatok tőlünk is, nem kerül kiszolgáltatott helyzetbe a felhasználó azért, mert egyszer távoli segítséget kért.
Feltelepített TeamViewer esetén ez nem száz százalékig garantált, korábban több alkalommal volt olyan probléma amit kihasználva a felhasználó szándéka ellenére bejutottak a gépére. Számunkra a biztonság kiemelten fontos szempont, ezért a telepítés nélküli alkalmi használattal garantálható, hogy nem lesz tőle sérülékenyebb a felhasználó gépe.
A DWService alkalmi indításáról információ: https://bc.hu/tavsegitseg/