Nem találok néhány levelet…

Kategóriák:

Egyes statisztikák szerint az email üzenetek legalább 90%-a spam, azaz kéretlen reklámlevél. Ez már olyan mennyiség, ami teljesen
használhatatlanná tudná tenni az email kommunikációt, a sok “zaj” között nehéz megtalálni a fontos leveleket. Emiatt szervereinken különböző spam szűréseket végzünk (pl. feketelista, technikai szűrés, greylisting, spamassassin, stb.).

Alapértelmezetten be van kapcsolva a spam szűrés minden postafiókra, de természetesen ha valaki szűretlenül az összes levelet szeretné megkapni, akkor szívesen kikapcsoljuk a saját postafiókjára vonatkozóan az összes szűrést.

Sokan azért nem szeretik a spam szűrést, mert “eldobja” vagy “visszautasítja” a beérkező emailt, azaz utólag nincs lehetőség megnézni azt, hogy milyen tartalommal érkezett volna be az emailt, milyen emailt nyílvánított spam-nek a rendszer. Emiatt olyan spam szűrési rendszer alakítottunk ki, ami nem utasítja el a spam leveleket, hanem egy erre a célra automatikusan létrejövő “Spam” nevű IMAP mappába helyezi el ezeket. Igen jó eséllel ez a Spam mappa tartalmazza azokat a leveleket, amelyek nem találhatóak meg a beérkezett üzenetek között, de a feladója biztosan elküldte és nem kapott vissza hibejelzést (Mail Delivery System) róla.

Mivel a Spam mappa egy IMAP mappa, azért ha valaki POP3-al tölti le a leveleit, vagy pl. a Gmail tölti át POP3 kapcsolaton keresztül a leveleket, akkor nem is találkozik ezzel a mappával, nem is tud róla.
Ilyen esetben a Webmail szolgáltatáson keresztül lehet hozzáférni ehhez a mappához, ott lehet a leveleket átnézni.

Ha IMAP levelezés van beállítva, ámde nem látszik a Spam folder, akkor a levelezőprogramban kell beállítani a láthatóságát (a legtöbb levelezőprogram “előfizetés”-nek hívja az IMAP mappák láthatóságát).

Ha kikapcsoljuk a spam szűrést a postafiókra, akkor az addig összegyűlt spam levelek átkerülhetnek a beérkezett üzenetek közé.

A Spam mappából az ott található 90 napnál régebbi spam üzeneteket automatikusan és véglegesen törli a szerver.